Saturday 3 March 2018

Forex hukum islam


Hukum Forex Dalam 이슬람 Antara 할랄 할아버지.


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Hukum Forex : Haram atau 할랄?


Penjelasan Ustaz Hj Zaharuddin Tentang 외환.


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Forex menurut Hukum 이슬람.


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Perspektif 이슬람교와 외환.


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Keabsahan은 (는) 다음 표에 표기된 키워드를 사용합니다.


a) Rukun sebagai unsur-unsur utama yang harus ada dalam suatu peristiwa transaksi 비할 데없는 섬의 dalam bay 'al-salam adalah :


Pihak-pihak pelaku transaksi ( 'aqid) 양반 이슬람교도 istilah 이슬람교도 이슬람교도. Objek transaksi (ma'qud alaih), yaitu barang-barang komoditi berjangka dan harga tukar (라의 알 - 살람 알 - 이슬람교도). Kalimat transaksi (Sighat 'aqad), yaitu ijab dan kabul. 양측은 양측이 협상을 벌이고, 양측은 협상을 벌이며 양측은 협상을 벌였다. Karena itu, ulama Syafi'iyah menekankan penggunaan istilah 알 - 살람 알 - 살바도르 칼리 마트 - 칼리 마트 트랜 시시, 알 - 살람 알바니아어 - 알 - 살람 아말라 베이 - 알 - 살람 알 - 암스테르담, 알 카라마, 알 카라마, 알 카라마, 알 카라마 beli (구매).


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Dengan demikian, hukum dan pelaksanaan PBK sampai batas-batas tententu boleh dinyatakan dapat diterima atau setidak-tidaknya seduai dengan semangat dan jiwa norma hukum 이슬람교, 남자는 남자 친구 kepada 베이 '알 살람.


1. 기본 교환 계약.


이슬람 법률가들 사이에는 서로 다른 국가의 통화가 서로 다른 가치 또는 본질적인 가치를 가진 별개의 주체이고 구매력이 있으므로 서로 다른 국가의 통화가 화합 단위와 다른 비율로 교환 될 수 있다는 견지에서 일반적인 합의가 있습니다. 또한 학자의 대다수는 앞으로의 통화 교환이 허용되지 않는다는 견해, 즉 양 당사자의 권리와 의무가 미래의 날짜와 관련된 것이라는 일반적인 견해를 갖고 있습니다. 그러나 거래 상대방의 의무와 동일한 당사자 중 어느 한 쪽의 권리가 미래의 일로 연기되는 경우 법관간에 상당한 의견 차이가 있습니다.


자세히 설명하기 위해 두 개의 다른 국가 인 인도와 미국에 속한 두 명의 개인 A와 B의 사례를 고려해 보겠습니다. A는 인도 루피를 판매하고 미국 달러를 사려고합니다. 그 반대는 B에 해당한다. 동의 한 루피 - 달러 환율은 1:20이고 거래에는 50 달러의 매매가 포함된다. 첫 번째 상황은 A가 B로 Rs1000의 현물 지급을하고 B에서 $ 50의 지불을 수락한다는 것입니다. 거래는 양 끝에서 현장 기준으로 정산됩니다. 그러한 거래는 타당하고 합법적으로 허용됩니다. 같은 것에 대해서는 두 가지 의견이 없습니다. 두 번째 가능성은 양측의 거래가 향후 6 개월 후에 연기되는 것입니다. 이는 A와 B 모두 6 개월 후에 Rs1000 또는 50 달러를 지불하고 수락한다는 것을 의미합니다. 주된 견해는 그런 계약이 이슬람교 적으로 허용되지 않는다는 것이다. 소수 의견은 허용 된 것으로 간주합니다. 세 번째 시나리오는 트랜잭션이 한쪽 끝에서만 부분적으로 처리된다는 것입니다. 예를 들어, A는 B가 6 개월 후에 $ 50를 지불하겠다는 약속 대신 B에게 Rs1000을 지불합니다. 또는 A는 B로부터 50 달러를 받고 6 개월 후에 Rs1000을 지불 할 것을 약속합니다. 바이 살람에 해당하는 그러한 계약의 허용 가능성에 대해 정면으로 반대되는 견해가 있습니다. 이 보고서의 목적은 통화에 관련된 이러한 기본 계약의 허용 가능성에 대한 지원 및 다양한 인수에 대한 포괄적 인 분석을 제시하는 데 있습니다. 현물 기준으로 거래 상대방을 교환하는 것과 관련된 계약의 첫 번째 형태는 논쟁의 여지가 없습니다. 상대방 가치 중 하나의 지급이 미래의 시점으로 연기되는 두 번째 계약 유형의 허용 가능성 또는 기타는 일반적으로 리바 금지의 틀에서 논의됩니다. 따라서 우리는 리바 (riba) 금지 문제를 다루는 2 조에서이 계약에 대해 자세히 논의합니다. 양측 상대방의 인도가 연기되는 제 3 계약 형태의 허용은 일반적으로 그러한 계약에 관련된 위험과 불확실성 또는 gharar의 축소라는 틀 내에서 논의된다. 그러므로 이것은 gharar의 문제를 다루는 3 절의 핵심 주제입니다. 4 절에서는 Sharia에 대한 전체 론적 견해를 이슈를 통화 시장에서의 기본적인 계약 형태의 경제적 중요성과 관련 지으려 고 시도한다.


2. Riba 금지 문제.


통화의 허용 또는 기타 환율에 대한 견해 1의 차이는 주로 리바 금지에 관한 문제로 추적 될 수 있습니다.


모든 형태의 교환 계약에서 리바 (riba)를 제거 할 필요성이 가장 중요합니다. Riba는 Sharia의 맥락에서 일반적으로 동일한 속 (jins)에 속하며 (jins) 2 개 이상의 종 (아와)의 교환을 가져 오는 것으로 간주되는 거래에서 카운터 값의 양적 불평등에서 파생 된 불법적 인 이득으로 정의됩니다 동일한 효율적인 원인 (illa). 리바 (Riba)는 일반적으로 리바 알 파들 (riba al-fadl, 초과)과 리바 알 나시 아 (riba al-nasia) (지연)로 분류되며 초과 또는 지연에 의한 불법적 인 이점을 나타냅니다. 전자의 금지는 대상 간의 교환 률이 단일이고 어떤 당사자에게도 이득이 허용되지 않는다는 규정에 의해 달성됩니다. 뒤늦은 종류의 리바 (riba)는 지연된 합의를 허용하지 않고 거래가 양 당사자에 의해 즉석에서 처리되는 것을 보장함으로써 금지됩니다. 리바의 또 다른 형태는 리바 알 - 자힐리 야 (riba al-jahiliyya) 또는 이슬람 이전 리바 (pre-Islamic riba)로 불리우며, 대출자가 만기일에 차용자에게 부채를 청산하거나 동일한 차액을 늘리면 요청합니다. 증가는 처음에 빌린 금액에이자를 부과합니다.


다른 나라들에 속한 화폐 교환에서 리바 (riba) 금지는 유추 과정 (qiyas)을 요구한다. 그리고 비유 (qiyas)와 관련된 그러한 운동에서, 효율적인 원인 (illa)은 매우 중요한 역할을합니다. 그것은 유익한 원인 (illa)이며, 유추의 대상을 유 사한 추론의 실행과 연결시킨다. 교환 계약의 경우 적절한 효율적인 원인 (illa)은 Fiqh의 주요 학교에서 다양하게 정의되었습니다. 이 차이는 다른 나라에 속하는 지폐에 대한 유사한 추론에도 반영됩니다.


유추 추론의 과정에서 중요한 의미는 금과은 종이를 비교하는 것입니다. 이슬람 초기에 금과 은이 돈 (thaman)의 모든 기능을 수행했습니다. 통화는 알려진 고유 가치 (금 또는 은의 퀀텀)가있는 금과은으로 만들어졌습니다. 이러한 통화는 Fiqh 문헌에서 thaman haqiqi 또는 naqdain으로 설명됩니다. 이들은 거래의 큰 덩어리를 설명하는 주요 교환 수단으로 보편적으로 받아 들여졌습니다. 다양한 하부 금속과 같은 많은 다른 원자재 또한 교환의 수단으로 사용되었지만, 수용성은 제한적이었다. 이들은 Fiqh 문헌의 fals로 기술되어있다. 이것들은 thaman istalahi라고도 알려져 있습니다. 왜냐하면 그들의 수용 가능성은 본질적인 가치에서 나온 것이 아니라 특정 기간 동안 사회가 부여한 지위 때문입니다. 위의 두 가지 형태의 통화는 초기 이슬람 법학자들과 관련된 계약의 허용 가능성 관점에서 매우 다르게 취급되었습니다. 해결해야 할 문제는 현재의 종이 화폐가 전 범주에 속하는지 아니면 후자에 속하는지 여부입니다. 한 가지 견해는 이것들이 하만의 하만 치 또는 금과은과 동등한 취급을 받아야한다는 것인데, 이는 이들이 교환의 주요 수단이되고 후자와 같은 계좌의 단위이기 때문입니다. 따라서, 유사한 추론에 의해, 샤머니즘과 관련된 모든 규범과 thaman haqiqi에 적용되는 명령은 또한 지폐에 적용되어야한다. thaman haqiqi의 교환은 바이 삭스 (bai-sarf)로 알려져 있으며, 따라서 종이 화폐 거래는 바이 삭프와 관련된 샤리아 규정에 따라 관리되어야합니다. 반대의 견해는 지폐의 가치가 본질적인 가치와 다르다는 이유로 지폐 나 타만 이타 라 히와 비슷한 방식으로 지폐를 취급해야한다고 주장한다. 그들의 수용 가능성은 국내 국가 내의 법적 지위 또는 세계 경제의 중요성 (예 : 미국 달러의 경우)에서 비롯됩니다.


2.1. 대안보기의 합성.


2.1.1. Riba 금지에 대한 유 추한 추론 (Qiyas).


리바의 금지는 거룩한 선지자 (평화가 그에게있을 것임)가 "금을 위해은을, 은을은, 밀을 위해 밀, 보리를 위해 보리를, 데일을 위해, 소금을 소금과 같은 양으로 판매한다는 전통에 기초한다. 그 자리에서; 리바 (riba)의 금지는 주로 두 개의 귀금속 (금과은)과 기타 네 가지 상품 (밀, 보리, 날짜와 소금)에 적용됩니다. . 그것은 또한 동일한 효율적인 원인 (illa)에 의해 규율되거나 전통에서 언급 된 여섯 가지 대상의 속 (gena) 중 하나에 속하는 모든 종에 유추 (qiyas)하여 적용됩니다. 그러나 Fiqh의 여러 학교들과 심지어 같은 학교에 속한 학자들도 리바의 효율적인 원인 (illa)의 정의와 식별에 대해 일반적인 합의가 없습니다.


Hanafis에게 riba의 효율적인 원인 (illa)은 두 가지 차원을 갖는다 : 교환 된 기사는 같은 속 (jins)에 속한다; 이것들은 체중 (wazan) 또는 측정 가능 (kiliyya)을 가지고있다. 주어진 거래에서 효율적인 원인 (요소)의 요소가 모두 존재하는 경우, 즉 교환 된 카운터 값이 동일한 속 (진)에 속하고 계량 가능하거나 모두 측정 가능한 경우, 아무런 이득도 허용되지 않습니다 (환율은 화합과 동일해야 함) 교환은 현장 기준으로 이루어져야합니다. 금과 은의 경우, 효율적인 원인 (illa)의 두 요소는 속의 통일성과 무게입니다. 한 버전 3에 따른 Hanbali보기입니다. (다른 버전은 아래에 설명 된 Shafii 및 Maliki보기와 유사합니다.) 따라서 금이 금으로 교환되거나 은이 교환 될 때 어떤 이익도없는 현물 거래 만 허용됩니다. 또한 주어진 교환에서 효율적인 원인 (illa)의 두 요소 중 하나가 존재하고 다른 요소는 부재 중일 수 있습니다. 예를 들어, 교환 된 물품이 모두 계량 가능하거나 측정 가능하지만 다른 속 (진)에 속하거나 교환 된 물품이 동일한 속 (진)에 속하지만 계량 가능하거나 측정 할 수없는 경우에는 이득과 교환하십시오 통일성)은 허용되지만 교환은 현물 기준으로 이루어져야합니다. 따라서 금이은으로 교환 될 때, 비율은 단일성과 다를 수 있지만 지연된 합의는 허용되지 않습니다. 리바 (riba)의 효율적인 원인 (illa)의 두 요소 중 어느 것도 주어진 거래소에 존재하지 않으면, 리바 금지 명령은 적용되지 않습니다. 교환은 지점 또는 지연 기준으로 이득이 있거나 없거나 둘 다 발생할 수 있습니다.


서로 다른 나라에 속한 종이 통화를 포함하는 교환의 경우를 고려할 때, 리바 금지는 효율적인 원인 (illa)에 대한 검색을 요구할 것입니다. 다른 나라에 속한 통화는 분명히 다른 실체입니다. 이들은 고유 한 가치 또는 구매력을 지닌 특정 지리적 경계 내에서 합법적 인 입찰입니다. 따라서 대다수의 학자들은 속 (agins)이라는 단결이 없다고 올바르게 주장한다. 또한, 이들은 계량 가능하거나 측정 할 수 없습니다. 이것은 리바의 효율적인 원인 (illa)의 두 요소 중 어느 것도 그러한 교환에 존재하지 않는다는 직접적인 결론을 이끌어 낸다. 따라서 교환 비율 및 결제 방식과 관련한 어떠한 명령도 자유롭게 교환 할 수 있습니다. 이 직책의 근간을 이루는 논리는 이해하기 어렵지 않습니다. 다른 국가에 속하는 종이 통화의 내재 가치는 구매력이 다르기 때문에 다릅니다. 또한 무게를 측정 할 수있는 금이나은과 달리 종이 통화의 고유 가치 또는 가치를 식별하거나 평가할 수 없습니다. 그러므로, 리바 알 파들 (과량으로) 또는 리바 알 - 나시 아 (지연에 의한)의 존재는 확립 될 수 없다.


Fiqh의 샤피 (Shafii) 학교는 금과 은의 효율적인 원인 (illa)이 통화 (thamaniyya) 또는 교환 수단, 계좌 단위 및 가치 창고의 속성이라고 간주합니다. 이것은 말리키보기이기도합니다. 이 견해의 한 가지 판에 따르면 비록 종이 또는 가죽이 교환의 매개체가되어 화폐의 지위가 주어 지더라도 나크 든이나 금과은에 관한 모든 규칙이 적용됩니다. 따라서이 버전에 따르면, 다른 국가의 화폐를 단일 통화와 다른 환율로 교환하는 것은 허용되지만 지점별로 정산해야합니다. 위의 두 학교의 다른 버전은 위의 통화 (thamaniyya)라는 효율적인 원인 (illa)이 금과은에 특유하며 일반화 될 수 없다는 것입니다. 즉, 교환 물로 사용되는 다른 객체는 해당 범주에 포함될 수 없습니다. 따라서이 버전에 따르면, 리바 금지에 대한 샤리아 금지 명령은 지폐에 적용 할 수 없습니다. 다른 국가에 속한 통화는 점 유 또는 유예 기준으로 이득이 있거나없는 상태로 교환 될 수 있습니다.


이전 버전의 지지자들은 같은 국가에 속한 지폐 교환시 해당 버전의 변호를 인용했다. 이 경우 법학관들의 의견 일치는 그러한 교환이 어떠한 이득도 없거나 단일성과 동등한 비율로 이루어져야하며, 즉석에서 해결되어야한다는 것입니다. 위 결정의 근거가되는 근거는 무엇입니까? Hanafi와 Hanbali 위치의 첫 번째 버전을 고려하면이 경우 효율적인 원인 (illa)의 한 차원 만 존재합니다. 즉 동일한 속 (jins)에 속합니다. 그러나 종이 통화는 무게를 측정하거나 측정 할 수 없습니다. 따라서 하나 피 (Hanafi) 법은 현물환으로 같은 수량의 서로 다른 물량 교환을 허용 할 것입니다. 유사하게 화폐 (thamaniyya)의 효율적인 원인이 금과은에 대해서만 구체화된다면, Shafii와 Maliki의 법 역시 마찬가지입니다. 말할 필요도없이 이것은 리바 기반 차입 및 대출을 허용하는 금액입니다. 이것은 같은 나라에 속한 통화의 교환의 경우 이익의 금지와 이연 결제의 합의 결정의 기초가되는 Shafii와 Maliki의 첫 번째 판이다. 지지자들에 따르면, 이 논리를 다른 나라의 화폐 교환으로 확대하는 것은 이익을 가진 교환 또는 단결과는 다른 환율이 허용된다는 것을 암시하지만 (단결이 없기 때문에), 그러나 합의는 현물 기준으로 이루어져야한다.


2.1.2 환전과 바이 사프의 비교.


Bai-sarf는 Fiqh 문학에서 금과은으로 정의 된 thaman haqiqi와 관련된 교환으로 정의되며, 이는 거의 모든 주요 거래의 주요 매체가되었습니다.


다른 나라의 화폐 교환이 바이 수프와 동일하다는 견해를지지하는 사람들은 현재 종이 화폐가 교환의 매개체로서 금과은을 효과적이고 완전하게 대체했다고 주장한다. 따라서 비유로 그러한 통화를 포함한 교환은 바이 샤프와 같은 샤리아 규칙과 금지 명령에 의해 규율되어야한다. 계약 당사자 중 하나에 의한 지연된 합의가 허용된다면, 이는 리바 - 알 (riba-al nasia)의 가능성을 열어 줄 것이라고 주장된다.


그러나 바이 삭프 (bai-sarf)와 외화 교환을 분류하는 반대자는 모든 형태의 통화 (타만) 교환이 바이 삭프 (bai-sarf)라고 할 수 없다고 지적한다. 이 견해에 따르면 바이 삭프 (bai-sarf)는 금과은 (thaman haqiqi or naqdain)으로 이루어진 통화의 교환을 의미하며 국가 당국 (thaman istalahi)의 금전 거래가 아닙니다. 현재 시대의 통화는 후자의 종류의 예입니다. 이 학자들은 교환 물자가 금 또는 은이가 아닌 경우 (심지어 이들 중 하나가 금이나은이라도) 교환 물이 바이 삭스 (bai-sarf)라고 부를 수 없다고 주장하는 저서에서지지를 얻는다. 바이 삭프에 관한 규정은 그러한 교류에도 적용될 수 없다. 이맘 Sarakhsi4에 따르면 "개인이 dirhams (thaman haqiqi)를위한 구리 (thaman istalahi)와 같은 열등한 금속으로 만들어진 사기꾼이나 동전을 구입하고 후자의 현물 지불을 할 때 판매자는 그에게 fal을 가지지 않습니다. 순간적으로 교환이 가능하다 ...... 양 당사자가 교환하는 상품을 소지하는 것은 전제 조건이 아니다 "(바이 삭스의 경우는 그렇다) 법학자가 다른 fals (thaman istalahi) 또는 금 또는은 (thaman haqiqi)을위한 fals (thaman istalahi)의 교환, 바이 삭스 (bai-sarf).


따라서 두 나라의 통화가 타만 이스 타라 히 자격이 될 수있는 통화는 바이 삭스로 분류 할 수 없습니다. 현물 결제와 관련한 제약 사항도 그러한 거래에 부과 될 수 없다. 여기서 바이 스카프의 정의는 문학 작품으로 제공되며, 거룩한 전통에 대해서는 언급이 없다는 점에 유의해야합니다. 리바 (riba)에 관한 전통과 리바 (ria)의 주요 원천이 될 수있는 금과은 (naqdain)의 매매는 이슬람 법학자들에 의해 바이 삭프 (bai-sarf)로 묘사됩니다. Fiqh 문헌에서 바이 삭프 (bai-sarf)는 금 또는 은의 교환만을 의미한다. 이들이 현재 교환 매체로서 사용되는지 여부. 다이너스 (dinars)와 금 장식품 (gold ornaments)을 포함한 교류. 다양한 법학자들은이 점을 분명히하기 위해 노력했으며, 교환 된 상품이 반드시 thaman의 본질에있는 교환 인 것으로 정의했습니다. 따라서 상품 중 하나가 금으로 처리되는 경우 (예 : 장식품)에도 이러한 교환을 바이 삭스라고합니다.


외화 거래가 바이 스카프와 비슷한 방식으로 취급되어야한다는 견해를지지하는 사람들은 또한 저명한 이슬람 법학자들의 글에서지지를 얻는다. 이맘 이븐 타미야 (Imam Ibn Taimiya)는 "교환 수단, 회계 단위, 가치 창고의 기능을 수행하는 것은 무엇이든 thaman (반드시 금과은에 국한되지는 않음)이라고합니다. Imam Ghazzali5의 저서에서 유사한 참고 문헌을 사용할 수있다. Imam Sarakhshi의 견해가 Fals와 관련된 교환에 관해서 우려되는 한, 그들에 따르면, 몇 가지 추가 점들을 주목할 필요가있다. 이슬람 초기에 금과은으로 만들어진 디나르와 디르함은 모든 주요 거래에서 매체 교환 수단으로 주로 사용되었습니다. 사소한 것들만이 거짓말로 해결되었습니다. 다른 말로하면, fals는 돈이나 thamaniyya의 특성을 충분히 가지지 못했고, 가치 또는 단위 계정의 저장소로 거의 사용되지 않았고, 상품의 성격 상 더 많았습니다. 따라서 금과은에 대한 유예 구매에 대한 제한은 없었습니다. 오늘날의 통화는 타만의 모든 특징을 가지고 있으며 오직 타만을 의미합니다. 다른 나라의 화폐와 관련된 교환은 바이 차이와 같은 바이 스카프와 같기 때문에 지연된 결제는 리바 알 나시 아로 연결됩니다.


Mohamed Nejatullah Siddiqui 박사는 이러한 가능성을 예 6을 통해 보여줍니다. 그는 "개인이 1시 22 분 (미래의 일정으로 연기 된 루피로 그의 의무를 해결)의 비율로 50 달러를 구매하면 달러와 루피 사이의 시장 환율이 1:20 인 주어진 순간에, 그 때 그는 실제로 루피를 빌릴 가능성이 높습니다. 지금은 Rs를 갚을 약속 대신에 1000. 1100으로 지정하십시오. (지금부터 그는 1000 루피를 얻을 수 있으며 현물이자로 구매 한 $ 50를 교환 할 수 있습니다.) "따라서, sarf는이자 기반 차입 및이자로 전환 될 수 있습니다. 대출.


2.1.3 정의 Thamaniyya는 열쇠입니까?


위와 같은 대안적인 견해의 종합에서 핵심 이슈는 thamaniyya의 정확한 정의 인 것으로 보인다. 예를 들어, 타미니 야가 금과은에 특유한 것인지 또는 돈의 기능을 수행하는 것과 관련 될 수 있는지에 관한 허용 가능성에 대한 분기점이되는 근본적인 질문이 있습니다. 우리는 대체 직위 재검토에서 어떤 운동에서 고려 될 수있는 몇 가지 문제를 제기합니다.


thamaniyya는 절대적이지 않을 수도 있고 정도가 다를 수도 있습니다. 종이 통화가 교환 수단, 계좌 단위 및 가치 창고로서 금과은을 완전히 대체 한 것은 사실입니다. 이 의미에서, 종이 통화는 thamaniyya를 소유한다고 말할 수 있습니다. 그러나 이것은 국내 통화에만 해당되며 외화에 대해서는 사실이 아닐 수 있습니다. 바꾸어 말하면, 인도 루피는 인도의 지리적 경계 내에서만 thamaniyya를 보유하고 있으며, 미국에서는 수용 할 수 없다. 미국 시민권자가 인도 루피를 교환 매체, 계좌 단위 또는 가치 창고로 사용할 수 없다면 이들은 미국에서 thamaniyya를 소유한다고 말할 수 없습니다. 대부분의 경우 그러한 가능성은 멀리 떨어져 있습니다. 이 가능성은 또한 인도 루피를 미국 달러로 환전하는 것과 같은 고정 환율 제도 또는 변동 환율제가 적용되는 것과 같은 환율 메커니즘의 기능입니다. 예를 들어, 인도 루피를 미국 달러로 또는 그 반대로 무료로 전환 할 수 있다고 가정하고 루피 달러 환율이 당분간 증가 또는 감소하지 않을 것으로 예상되는 고정 환율 시스템을 가정하면 미국의 루피 타마 니야가 상당히 개선됩니다 . Nejatullah Siddiqui 박사가 인용 한 사례도 상황에 따라 매우 강건 해 보입니다. 루틴을 달러 기준으로 유상 감자 (물론 한쪽 끝에서 당연히)와 현물 환율 (고정 일까지 고정 될 것으로 보이는 공식 금리)과 교환하는 것이 허용 기준의 명확한 사례가 될 것입니다 차입 및 대출. 그러나 고정 환율의 가정이 완화되고 변동 환율 변동성의 현재 시스템이 가정된다면 리바 알 나시 아의 사례가 무너지는 것으로 나타낼 수 있습니다. 우리는 그의 예를 다음과 같이 다시 쓴다 : "달러와 루피 사이의 시장 환율이 1:20 인 주어진 순간에, 개인이 1:22의 비율로 50 달러를 구매하면 (루터로 미래를 미루는 그의 의무를 해결 함. 날짜), 그렇다면 그가 실제로 루피를 빌릴 가능성이 높습니다. 지금은 Rs를 갚을 약속 대신에 1000. 1100으로 지정하십시오. (지금부터 1000 루피를 얻을 수 있으며 현물 환율로 구매 한 50 달러를 교환 할 수있다.) "통화 위험이 존재하지 않는 경우 (환율은 1:20으로 유지) 또는 달러의 판매자 (구매자가 달러가 아니라 루피로 상환). 전자가 사실이라면 만기일에받은 Rs1100을 55 달러 (환율 1:20)로 변환하면 달러 판매 인 (대출 업체)은 10 %의 미리 정한 수익률을받습니다. 그러나 후자가 사실이라면 판매자 (또는 대금업자)에게 반환은 미리 결정되지 않습니다. 그것은 긍정적 일 필요조차 없습니다. 예를 들어, 루피 - 달러 환율이 1:25로 증가하면 달러 판매가는 50 달러를 투자하여 44 달러 (달러로 환산 한 1100 달러)를 받게됩니다.


여기서 두 가지 사항을 주목할 필요가 있습니다. 첫째, 고정 환율 제도를 가정 할 때, 각국 통화의 구분이 희석된다. 상황은 고정 금리로 스터 링 (같은 국가에 속한 통화)과 파운드를 교환하는 것과 유사하게됩니다. 둘째, 변동 환율제를 가정 할 때, 외환 시장 (위의 예에서 제안 된 메커니즘)을 통한 대출을 시각화 할 수있는 것처럼 다른 모든 조직 된 시장 (예 : 상품 또는 주식)을 통한 대출을 시각화 할 수도 있습니다 ) 위의 예에서 주식을위한 달러를 바꾸면, 그것은 "주식 X의 시장 가격이 20 인 주어진 주어진 순간에, 개인이 Rs 22의 비율로 50 개의 주식을 구매하면 (결제 미래의 일로 연기 된 루피에 대한 그의 의무)의 경우, 그는 실제로 루피를 빌릴 가능성이 높습니다. 지금은 Rs를 갚을 약속 대신에 1000. 1100으로 지정하십시오. (왜냐하면 그는 지금 1000 루피를 얻을 수 있기 때문에 현행 가격으로 구매 한 50 개의 주식을 교환 할 수있다.) "이 경우에도 앞의 예와 같이 주가가 25로 상승하면 주식의 수익률은 마이너스가 될 수있다. 결산일. 따라서 주식 시장이나 상품 시장의 수익률이 가격 위험 때문에 이슬람으로 받아 들여질 수있는 것과 마찬가지로 통화 가격의 변동 때문에 통화 시장의 수익률도 마찬가지다.


thaman haqiqi 또는 gold and silver의 고유 한 특징은 통화의 본질 가치가 그 액면가와 동일하다는 것입니다. 따라서 디나르 또는 디르함과 같은 주어진 통화가 순환하는 지리적 경계의 문제는 완전히 무의미합니다. 금은 국가 A 또는 국가 B에 상관없이 금이다. 따라서 금으로 만들어진 A 나라의 화폐가 B 나라의 화폐로 교환 될 때 금으로 만들어진 경우, 어느 한 당사자에 의한 화해의 단일성 또는 연기로부터의 환율의 편차 riba al-fadl과 riba al-nasia가 분명히 관련되어 있기 때문에 허용 될 수 없습니다. 그러나 A 국의 지폐를 B 국의 지폐로 환전 할 경우이 사례는 완전히 다를 수 있습니다. 가격 위험 (환율 위험)은 긍정적 인 경우 지연 결제를 사용하는 교환국에서 리바 알 나시 아의 가능성을 제거합니다. 그러나 가격 위험 (환율 위험)이 0이라면 지연 환급이 허용된다면 그러한 교환이 리바 알 나시 아의 원천이 될 수 있습니다 7.


진지하게 고려해야 할 또 다른 포인트는 특정 통화가 국내 및 해외에서 교환, 단위 계좌 또는 가치 창고의 매개체로 사용되는 thamaniyya를 보유 할 가능성이 있다는 것입니다. 예를 들어 미화는 미국 내에서 합법적 인 입찰입니다. 전 세계에 걸쳐 많은 양의 거래를 처리 할 수있는 교환 수단이나 회계 단위로도 사용할 수 있습니다. 따라서이 특정 통화는 전 세계적으로 thamaniyya를 보유하고 있다고 할 수 있으며, 이 경우 배심원은 riba al-nasia를 예방하기 위해이 특정 통화와 관련된 거래에 관련 금지 명령을 부과 할 수 있습니다. The fact is that when a currency possesses thamaniyya globally, then economic units using this global currency as the medium of exchange, unit of account or store of value may not be concerned about risk arising from volatility of inter-country exchange rates. At the same time, it should be recognized that a large majority of currencies do not perform the functions of money except within their national boundaries where these are legal tender.


Riba and risk cannot coexist in the same contract. The former connotes a possibility of returns with zero risk and cannot be earned through a market with positive price risk. As has been discussed above, the possibility of riba al-fadl or riba al-nasia may arise in exchange when gold or silver function as thaman; or when the exchange involves paper currencies belonging to the same country; or when the exchange involves currencies of different countries following a fixed exchange rate system. The last possibility is perhaps unIslamic8 since price or exchange rate of currencies should be allowed to fluctuate freely in line with changes in demand and supply and also because prices should reflect the intrinsic worth or purchasing power of currencies. The foreign currency markets of today are characterised by volatile exchange rates. The gains or losses made on any transaction in currencies of different countries, are justified by the risk borne by the parties to the contract.


2.1.4. Possibility of Riba with Futures and Forwards.


So far, we have discussed views on the permissibility of bai salam in currencies, that is, when the obligation of only one of the parties to the exchange is deferred. What are the views of scholars on deferment of obligations of both parties ? Typical example of such contracts are forwards and futures9. According to a large majority of scholars, this is not permissible on various grounds, the most important being the element of risk and uncertainty (gharar) and the possibility of speculation of a kind which is not permissible. This is discussed in section 3. However, another ground for rejecting such contracts may be riba prohibition. In the preceding paragraph we have discussed that bai salam in currencies with fluctuating exchange rates can not be used to earn riba because of the presence of currency risk. It is possible to demonstrate that currency risk can be hedged or reduced to zero with another forward contract transacted simultaneously. And once risk is eliminated, the gain clearly would be riba.


We modify and rewrite the same example: “In a given moment in time when the market rate of exchange between dollar and rupee is 1:20, an individual purchases $50 at the rate of 1:22 (settlement of his obligation in rupees deferred to a future date), and the seller of dollars also hedges his position by entering into a forward contract to sell Rs1100 to be received on the future date at a rate of 1:20, then it is highly probable that he is , in fact, borrowing Rs. 1000 now in lieu of a promise to repay Rs. 1100 on a specified later date. (Since, he can obtain Rs 1000 now, exchanging the 50 dollars purchased on credit at spot rate)” The seller of the dollars (lender) receives a predetermined return of ten percent when he converts Rs1100 received on the maturity date into 55 dollars (at an exchange rate of 1:20) for his investment of 50 dollars irrespective of the market rate of exchange prevailing on the date of maturity.


Another simple possible way to earn riba may even involve a spot transaction and a simultaneous forward transaction. For example, the individual in the above example purchases $50 on a spot basis at the rate of 1:20 and simultaneously enters into a forward contract with the same party to sell $50 at the rate of 1:21 after one month. In effect this implies that he is lending Rs1000 now to the seller of dollars for one month and earns an interest of Rs50 (he receives Rs1050 after one month. This is a typical buy-back or repo (repurchase) transaction so common in conventional banking.10.


3. Gharar로부터 자유의 문제.


Gharar, unlike riba, does not have a consensus definition. In broad terms, it connotes risk and uncertainty. It is useful to view gharar as a continuum of risk and uncertainty wherein the extreme point of zero risk is the only point that is well-defined. Beyond this point, gharar becomes a variable and the gharar involved in a real life contract would lie somewhere on this continuum. Beyond a point on this continuum, risk and uncertainty or gharar becomes unacceptable11. Jurists have attempted to identify such situations involving forbidden gharar. A major factor that contributes to gharar is inadequate information (jahl) which increases uncertainty. This is when the terms of exchange, such as, price, objects of exchange, time of settlement etc. are not well-defined. Gharar is also defined in terms of settlement risk or the uncertainty surrounding delivery of the exchanged articles.


Islamic scholars have identified the conditions which make a contract uncertain to the extent that it is forbidden. Each party to the contract must be clear as to the quantity, specification, price, time, and place of delivery of the contract. A contract, say, to sell fish in the river involves uncertainty about the subject of exchange, about its delivery, and hence, not Islamically permissible. The need to eliminate any element of uncertainty inherent in a contract is underscored by a number of traditions.12.


An outcome of excessive gharar or uncertainty is that it leads to the possibility of speculation of a variety which is forbidden. Speculation in its worst form, is gambling. The holy Quran and the traditions of the holy prophet explicitly prohibit gains made from games of chance which involve unearned income. The term used for gambling is maisir which literally means getting something too easily, getting a profit without working for it. Apart from pure games of chance, the holy prophet also forbade actions which generated unearned incomes without much productive efforts.13.


Here it may be noted that the term speculation has different connotations. It always involves an attempt to predict the future outcome of an event. But the process may or may not be backed by collection, analysis and interpretation of relevant information. The former case is very much in conformity with Islamic rationality. An Islamic economic unit is required to assume risk after making a proper assessment of risk with the help of information. All business decisions involve speculation in this sense. It is only in the absence of information or under conditions of excessive gharar or uncertainty that speculation is akin to a game of chance and is reprehensible.


3.2 Gharar & Speculation with of Futures & Forwards.


Considering the case of the basic exchange contracts highlighted in section 1, it may be noted that the third type of contract where settlement by both the parties is deferred to a future date is forbidden, according to a large majority of jurists on grounds of excessive gharar. Futures and forwards in currencies are examples of such contracts under which two parties become obliged to exchange currencies of two different countries at a known rate at the end of a known time period. For example, individuals A and B commit to exchange US dollars and Indian rupees at the rate of 1: 22 after one month. If the amount involved is $50 and A is the buyer of dollars then, the obligations of A and B are to make a payments of Rs1100 and $50 respectively at the end of one month. The contract is settled when both the parties honour their obligations on the future date.


Traditionally, an overwhelming majority of Sharia scholars have disapproved such contracts on several grounds. The prohibition applies to all such contracts where the obligations of both parties are deferred to a future date, including contracts involving exchange of currencies. An important objection is that such a contract involves sale of a non-existent object or of an object not in the possession of the seller. This objection is based on several traditions of the holy prophet.14 There is difference of opinion on whether the prohibition in the said traditions apply to foodstuffs, or perishable commodities or to all objects of sale. There is, however, a general agreement on the view that the efficient cause (illa) of the prohibition of sale of an object which the seller does not own or of sale prior to taking possession is gharar, or the possible failure to deliver the goods purchased.


Is this efficient cause (illa) present in an exchange involving future contracts in currencies of different countries ? In a market with full and free convertibility or no constraints on the supply of currencies, the probability of failure to deliver the same on the maturity date should be no cause for concern. Further, the standardized nature of futures contracts and transparent operating procedures on the organized futures markets15 is believed to minimize this probability. Some recent scholars have opined in the light of the above that futures, in general, should be permissible. According to them, the efficient cause (illa), that is, the probability of failure to deliver was quite relevant in a simple, primitive and unorganized market. It is no longer relevant in the organized futures markets of today16. Such contention, however, continues to be rejected by the majority of scholars. They underscore the fact that futures contracts almost never involve delivery by both parties. On the contrary, parties to the contract reverse the transaction and the contract is settled in price difference only. For example, in the above example, if the currency exchange rate changes to 1: 23 on the maturity date, the reverse transaction for individual A would mean selling $50 at the rate of 1:23 to individual B. This would imply A making a gain of Rs50 (the difference between Rs1150 and Rs1100). This is exactly what B would lose. It may so happen that the exchange rate would change to 1:21 in which case A would lose Rs50 which is what B would gain. This obviously is a zero-sum game in which the gain of one party is exactly equal to the loss of the other. This possibility of gains or losses (which theoretically can touch infinity) encourages economic units to speculate on the future direction of exchange rates. Since exchange rates fluctuate randomly, gains and losses are random too and the game is reduced to a game of chance. There is a vast body of literature on the forecastability of exchange rates and a large majority of empirical studies have provided supporting evidence on the futility of any attempt to make short-run predictions. Exchange rates are volatile and remain unpredictable at least for the large majority of market participants. Needless to say, any attempt to speculate in the hope of the theoretically infinite gains is, in all likelihood, a game of chance for such participants. While the gains, if they materialize, are in the nature of maisir or unearned gains, the possibility of equally massive losses do indicate a possibility of default by the loser and hence, gharar.


3.3. Risk Management in Volatile Markets.


Hedging or risk reduction adds to planning and managerial efficiency. The economic justification of futures and forwards is in term of their role as a device for hedging. In the context of currency markets which are characterized by volatile rates, such contracts are believed to enable the parties to transfer and eliminate risk arising out of such fluctuations. For example, modifying the earlier example, assume that individual A is an exporter from India to US who has already sold some commodities to B, the US importer and anticipates a cashflow of $50 (which at the current market rate of 1:22 mean Rs 1100 to him) after one month. There is a possibility that US dollar may depreciate against Indian rupee during these one month, in which case A would realize less amount of rupees for his $50 ( if the new rate is 1:21, A would realize only Rs1050 ). Hence, A may enter into a forward or future contract to sell $50 at the rate of 1:21.5 at the end of one month (and thereby, realize Rs1075) with any counterparty which, in all probability, would have diametrically opposite expectations regarding future direction of exchange rates. In this case, A is able to hedge his position and at the same time, forgoes the opportunity of making a gain if his expectations do not materialize and US dollar appreciates against Indian rupee (say, to 1:23 which implies that he would have realized Rs1150, and not Rs1075 which he would realize now.) While hedging tools always improve planning and hence, performance, it should be noted that the intention of the contracting party – whether to hedge or to speculate, can never be ascertained.


It may be noted that hedging can also be accomplished with bai salam in currencies. As in the above example, exporter A anticipating a cash inflow of $50 after one month and expecting a depreciation of dollar may go for a salam sale of $50 (with his obligation to pay $50 deferred by one month.) Since he is expecting a dollar depreciation, he may agree to sell $50 at the rate of 1: 21.5. There would be an immediate cash inflow in Rs 1075 for him. The question may be, why should the counterparty pay him rupees now in lieu of a promise to be repaid in dollars after one month. As in the case of futures, the counterparty would do so for profit, if its expectations are diametrically opposite, that is, it expects dollar to appreciate. For example, if dollar appreciates to 1: 23 during the one month period, then it would receive Rs1150 for Rs 1075 it invested in the purchase of $50. Thus, while A is able to hedge its position, the counterparty is able to earn a profit on trading of currencies. The difference from the earlier scenario is that the counterparty would be more restrained in trading because of the investment required, and such trading is unlikely to take the shape of rampant speculation.


4. 요약 & amp; 결론.


오늘날의 통화 시장은 변동 환율제로 특징 지어집니다. 이 사실은 구별의 기초가 미래에 대한 의무를 연기 할 가능성이있는 계약의 세 가지 기본 유형에 대한 분석에서 주목해야한다. 우리는 리바의 가능성을 제거하고, gharar, jahl 및 기회의 게임과 유사한 종류의 추측 가능성을 최소화 할 압도적 인 필요성에 관해서 이러한 형태의 계약을 평가하려고 시도했습니다. 변동이 심한 시장에서 참가자는 통화 위험에 노출되어 있으며 이슬람 합리성은 0으로 줄이지 않으면 효율성 향상을 위해 이러한 위험을 최소화해야한다고 요구합니다.


It is obvious that spot settlement of the obligations of both parties would completely prohibit riba, and gharar, and minimize the possibility of speculation. However, this would also imply the absence of any technique of risk management and may involve some practical problems for the participants.


At the other extreme, if the obligations of both the parties are deferred to a future date, then such contracting, in all likelihood, would open up the possibility of infinite unearned gains and losses from what may be rightly termed for the majority of participants as games of chance. Of course, these would also enable the participants to manage risk through complete risk transfer to others and reduce risk to zero. It is this possibility of risk reduction to zero which may enable a participant to earn riba. Future is not a new form of contract. Rather the justification for proscribing it is new. If in a simple primitive economy, it was prevention of gharar relating to delivery of the exchanged article, in todays’ complex financial system and organized exchanges, it is prevention of speculation of kind which is unIslamic and which is possible under excessive gharar involved in forecasting highly volatile exchange rates. Such speculation is not just a possibility, but a reality. The precise motive of an economic unit entering into a future contract – speculation or hedging may not ascertainable ( regulators may monitor end use, but such regulation may not be very practical, nor effective in a free market). Empirical evidence at a macro level, however, indicates the former to be the dominant motive.


The second type of contracting with deferment of obligations of one of the parties to a future date falls between the two extremes. While Sharia scholars have divergent views about its permissibility, our analysis reveals that there is no possibility of earning riba with this kind of contracting. The requirement of spot settlement of obligations of atleast one party imposes a natural curb on speculation, though the room for speculation is greater than under the first form of contracting. The requirement amounts to imposition of a hundred percent margin which, in all probability, would drive away the uninformed speculator from the market. This should force the speculator to be a little more sure of his expectations by being more informed. When speculation is based on information it is not only permissible, but desirable too. Bai salam would also enable the participants to manage risk. At the same time, the requirement of settlement from one end would dampen the tendency of many participants to seek a complete transfer of perceived risk and encourage them to make a realistic assessment of the actual risk. .


Notes & 참조.


1.이 다양한 견해는 1991 년 인도 이슬람 피큐 아카데미 (Islamic Fiqh Academy)가 주최 한 제 4 차 Fiqh 세미나에서 발표 된 논문에 반영되었으며, 이후 Majalla Fiqh Islami (아카데미 4 부)에 발표되었다. 리바 금지에 대한 논의는 이러한 견해를 이끌어 낸다.


2. Nabil Saleh, Unlawful gain and Legitimate Profit in Islamic Law, Graham and Trotman, London, 1992, p.16.


3. Ibn Qudama, al-Mughni, vol.4, pp.5-9.


4. Shams al Din al Sarakhsi, al-Mabsut, vol 14, pp 24-25.


5. Paper presented by Abdul Azim Islahi at the Fourth Fiqh Seminar organized by Islamic Fiqh Academy, India in 1991.


6. Paper by Dr M N Siddiqui highlighting the issue was circulated among all leading Fiqh scholars by the Islamic Fiqh Academy, India for their views and was the main theme of deliberations during the session on Currency Exchange at the Fourth Fiqh Seminar held in 1991.


7. It is contended by some that the above example may be modified to show the possibility of riba with spot settlement too. “In a given moment in time when the market rate of exchange between dollar and rupee is 1:20, if an individual purchases $50 at the rate of 1:22 (settlement of his obligation also on a spot basis), then it amounts to the seller of dollars exchanging $50 with $55 on a spot basis (Since, he can obtain Rs 1100 now, exchange them for $55 at spot rate of 1:20)” Thus, spot settlement can also be a clear source of riba. Does this imply that spot settlement should be proscribed too ? The fallacy in the above and earlier examples is that there is no single contract but multiple contracts of exchange occurring at different points in time (true even in the above case). Riba can be earned only when the spot rate of 1:20 is fixed during the time interval between the transactions. This assumption is, needless to say, unrealistic and if imposed artificially, perhaps unIslamic.


8. Islam envisages a free market where prices are determined by forces of demand and supply. There should be no interference in the price formation process even by the regulators. While price control and fixation is generally accepted as unIslamic, some scholars, such as, Ibn Taimiya do admit of its permissibility. However, such permissibility is subject to the condition that price fixation is intended to combat cases of market anomalies caused by impairing the conditions of free competition. If market conditions are normal, forces of demand and supply should be allowed a free play in determination of prices.


9. Some Islamic scholars use the term forward to connote a salam sale. However, we use this term in the conventional sense where the obligations of both parties are deferred to a future date and hence, are similar to futures in this sense. The latter however, are standardized contracts and are traded on an organized Futures Exchange while the former are specific to the requirements of the buyer and seller.


10. This is known as bai al inah which is considered forbidden by almost all scholars with the exception of Imam Shafii. Followers of the same school, such as Al Nawawi do not consider it Islamically permissible.


11. It should be noted that modern finance theories also distinguish between conditions of risk and uncertainty and assert that rational decision making is possible only under conditions of risk and not under conditions of uncertainty. Conditions of risk refer to a situation where it is possible with the help of available data to estimate all possible outcomes and their corresponding probabilities, or develop the ex-ante probability distribution. Under conditions of uncertainty, no such exercise is possible. The definition of gharar, Real-life situations, of course, fall somewhere in the continuum of risk and uncertainty.


12. The following traditions underscore the need to avoid contracts involving uncertainty.


Ibn Abbas reported that when Allah’s prophet (pbuh) came to Medina, they were paying one and two years advance for fruits, so he said: “Those who pay in advance for any thing must do so for a specified weight and for a definite time”.


It is reported on the authority of Ibn Umar that the Messenger of Allah (pbuh) forbade the transaction called habal al-habala whereby a man bought a she-camel which was to be the off-spring of a she-camel and which was still in its mother’s womb.


13. According to a tradition reported by Abu Huraira, Allah’s Messenger (pbuh) forbade a transaction determined by throwing stones, and the type which involves some uncertainty.


The form of gambling most popular to Arabs was gambling by casting lots by means of arrows, on the principle of lottery, for division of carcass of slaughtered animals. The carcass was divided into unequal parts and marked arrows were drawn from a bag. One received a large or small share depending on the mark on the arrow drawn. Obviously it was a pure game of chance.


14. The holy prophet is reported to have said ” Do not sell what is not with you”


Ibn Abbas reported that the prophet said: “He who buys foodstuff should not sell it until he has taken possession of it.” Ibn Abbas said: “I think it applies to all other things as well”.


15. The Futures Exchange performs an important function of providing a guarantee for delivery by all parties to the contract. It serves as the counterparty in the exchange for both, that is, as the buyer for the sale and as the seller for the purchase.


16. M Hashim Kamali “Islamic Commercial Law: An Analysis of Futures”, The American Journal of Islamic Social Sciences, vol.13, no.2, 1996.


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Perlu ditambahkan pendapat Muhammad Isa, bahwa jual beli saham itu diperbolehkan dalam agama .


لاتشترواالسمك فیالماءفاءنه غرد.


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J........................................... Kemudian jika barang sesuai dengan keterangan penjual, maka sahlah jual belinya. Tetapi jika tidak sesuai maka pembeli mempunyai hak khiyar , artinya boleh meneruskan atau membatalkan jual belinya. Abu Hurairah에서 Al Daraquthni의 강가 :


من سترئ شيتالم يرهفله الخيارإذاراه.


& # 8220; 바랑 시아파스, 티아크 멜리 챠이 아, 마카오, 바하마드 치카, 텔라 멜리 니아, & # 8221;


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Mari kita ikuti selengkapnya. Oleh sementara fuqaha ahli fiqih Islam , hadits tersebut ditafsirkan secara saklek. Pokoknya, setiap praktik jual beli yang tidak ada barangnya pada waktu akad, haram.


Penafsiran secara demician itu, tak pelak lagi, membuat fiqih 이슬람교도는 이슬람교도의 성전환과 성전환과 성전환과 관련된 정보를 제공합니다. 이국적인 식물, 양귀비 식물, 양귀비 식물, 양귀비 식물, 양귀비 식물, 양귀비, 양귀비, 양귀비, 양귀비, 양귀비, Ulama bermazhab Hambali ini berpendapat, bahwa tidak benar jual-beli 양 양하다. Dalam Sunnah Nabi, 한 남자가 여자를 사랑하고, 남자는 남자가 여자를 사랑하고, 남자는 남자가 여자를 사랑한다.


갈라파고스의 뚱뚱한 아빠는 양파와 씹는 고기를 먹는다. Misalnya, 남자 답다. 아타 아어 남자 바랑 밀리앙 오랑우탄, 안식일 복부 근육 수염.


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Perdagangan berjangka, jelas, bukan garar. Sebab, Dalam kontrak berjangkanya, jenis komoditi yang dijual-belikan sudah ditentukan. 유태인, 유태인, 유부녀, 유대 숙녀 청소년. Semuanya berjalan di atas rel aturan resmi yang ketat, sebagai antisipasi terjadinya praktek penyimpangan berupa penipuan satu hal yang sebetulnya bisa juga terjadi pada praktik jua-beli konvensional.


Karena itu, 상태 hukumnya dapat di keategada kepada masalah ijtihadiyyah. 흰색 배경에 고립 된 흰색 배경에 고립 된 파스타를 참조하십시오. Artinya, nash hukum dalam bentuk Al-Quran dan Sunnah sudah selesai; tidak lagi ada tambahan. Dengan demikian, kasus-kasus hukum yang baru muncul mesti diberikan kepastian hukumnya melalui ijtihad.


Dalam kasus hukum PBK, ijtihad dapat merujuk kepada teori perubahan hukum yang diperkenalkan oleh Ibn Qoyyim al-Jauziyyah. Ia menjelaskan, fatwa hukum dapat berubah karena beberapa variabel perubahnya, yakni: Artinya, kebenaran hukum itu dijumpai dalam kenyataan empirik; bukan dalam alam pemikiran atau alam idea.


Paradigma ini diturunkan dari prinsip hukum Islam tentang keadilan yang dalam Al Quran digunakan istilah al-mizan, a-qisth, al-wasth, dan al-adl. Dalam penerapannya, secara khusus masalah PBK dapat dimasukkan ke dalam bidang kajian fiqh al-siyasah maliyyah, yakni politik hukum kebendaan.


Dengan kata lain, PBK termasuk kajian hukum Islam dalam pengertian bagaimana hukum Islam diterapkan dalam masalah kepemilikan atas harta benda, melalui perdagangan berjangka komoditi dalam era globalisasi dan perdagangan bebas. Realisasi yang paling mungkin dalam rangka melindungi pelaku dan pihak-pihak yang terlibat dalam perdagangan berjangka komoditi dalam ruang dan waktu serta pertimbangan tujuan dan manfaatnya dewasa ini, sejalan dengan semangat dan bunyi UU No. Keabsahan transaksi jual beli berjangka, ditentukan oleh terpenuhinya rukun dan syarat sebagai berikut: There is a general consensus among Islamic jurists on the view that currencies of different countries can be exchanged on a spot basis at a rate different from unity, since currencies of different countries are distinct entities with different values or intrinsic worth, and purchasing power.


또한 학자의 대다수는 앞으로의 통화 교환이 허용되지 않는다는 견해, 즉 양 당사자의 권리와 의무가 미래의 날짜와 관련된 것이라는 일반적인 견해를 갖고 있습니다. 그러나 거래 상대방의 의무와 동일한 당사자 중 어느 한 쪽의 권리가 미래의 일로 연기되는 경우 법관간에 상당한 의견 차이가 있습니다.


To elaborate, let us consider the example of two individuals A and B who belong to two different countries, India and US respectively. A intends to sell Indian rupees and buy U. The converse is true for B.


The rupee-dollar exchange rate agreed upon is 1: The transaction is settled on a spot basis from both ends. Such transactions are valid and Islamically permissible. There are no two opinions about the same. The second possibility is that settlement of the transaction from both ends is deferred to a future date, say after six months from now.


The predominant view is that such a contract is not Islamically permissible. A minority view considers it permissible. The third scenario is that the transaction is partly settled from one end only. There are diametrically opposite views on the permissibility of such contracts which amount to bai-salam in currencies. The purpose of this paper is to present a comprehensive analysis of various arguments in support and against the permissibility of these basic contracts involving currencies.


The first form of contracting involving exchange of countervalues on a spot basis is beyond any kind of controversy.


Permissibility or otherwise of the second type of contract in which delivery of one of the countervalues is deferred to a future date, is generally discussed in the framework of riba prohibition. Accordingly we discuss this contract in detail in section 2 dealing with the issue of prohibition of riba. Permissibility of the third form of contract in which delivery of both the countervalues is deferred, is generally discussed within the framework of reducing risk and uncertainty or gharar involved in such contracts.


This, therefore, is the central theme of section 3 which deals with the issue of gharar. Section 4 attempts a holistic view of the Sharia relates issues as also the economic significance of the basic forms of contracting in the currency market.


통화의 허용 또는 기타 환율에 대한 견해 1의 차이는 주로 리바 금지에 관한 문제로 추적 될 수 있습니다. The need to eliminate riba in all forms of exchange contracts is of utmost importance.


Riba in its Sharia context is generally defined2 as an unlawful gain derived from the quantitative inequality of the countervalues in any transaction purporting to effect the exchange of two or more species anwa , which belong to the same genus jins and are governed by the same efficient cause illa.


Riba is generally classified into riba al-fadl excess and riba al-nasia deferment which denote an unlawful advantage by way of excess or deferment respectively. Prohibition of the former is achieved by a stipulation that the rate of exchange between the objects is unity and no gain is permissible to either party. The latter kind of riba is prohibited by disallowing deferred settlement and ensuring that the transaction is settled on the spot by both the parties.


Another form of riba is called riba al-jahiliyya or pre-Islamic riba which surfaces when the lender asks the borrower on the maturity date if the latter would settle the debt or increase the same.


Increase is accompanied by charging interest on the amount initially borrowed. The prohibition of riba in the exchange of currencies belonging to different countries requires a process of analogy qiyas. And in any such exercise involving analogy qiyas , efficient cause illa plays an extremely important role.


It is a common efficient cause illa , which connects the object of the analogy with its subject, in the exercise of analogical reasoning. The appropriate efficient cause illa in case of exchange contracts has been variously defined by the major schools of Fiqh. This difference is reflected in the analogous reasoning for paper currencies belonging to different countries. A question of considerable significance in the process of analogous reasoning relates to the comparison between paper currencies with gold and silver.


In the early days of Islam, gold and silver performed all the functions of money thaman. Currencies were made of gold and silver with a known intrinsic value quantum of gold or silver contained in them. Such currencies are described as thaman haqiqi, or naqdain in Fiqh literature. These were universally acceptable as principal means of exchange, accounting for a large chunk of transactions.


Many other commodities, such as, various inferior metals also served as means of exchange, but with limited acceptability. These are described as fals in Fiqh literature. These are also known as thaman istalahi because of the fact that their acceptability stems not from their intrinsic worth, but due to the status accorded by the society during a particular period of time.


The above two forms of currencies have been treated very differently by early Islamic jurists from the standpoint of permissibility of contracts involving them. The issue that needs to be resolved is whether the present age paper currencies fall under the former category or the latter.


One view is that these should be treated at par with thaman haqiqi or gold and silver, since these serve as the principal means of exchange and unit of account like the latter. Hence, by analogous reasoning, all the Sharia-related norms and injunctions applicable to thaman haqiqi should also be applicable to paper currency.


Exchange of thaman haqiqi is known as bai-sarf, and hence, the transactions in paper currencies should be governed by the Sharia rules relevant for bai-sarf. The contrary view asserts that paper currencies should be treated in a manner similar to fals or thaman istalahi because of the fact that their face value is different from their intrinsic worth. Their acceptability stems from their legal status within the domestic country or global economic importance as in case of US dollars, for instance.


It also applies, by analogy qiyas to all species which are governed by the same efficient cause illa or which belong to any one of the genera of the six objects cited in the tradition. However, there is no general agreement among the various schools of Fiqh and even scholars belonging to the same school on the definition and identification of efficient cause illa of riba. For the Hanafis, efficient cause illa of riba has two dimensions: If in a given exchange, both the elements of efficient cause illa are present, that is, the exchanged countervalues belong to the same genus jins and are all weighable or all measurable, then no gain is permissible the exchange rate must be equal to unity and the exchange must be on a spot basis.


In case of gold and silver, the two elements of efficient cause illa are: This is also the Hanbali view according to one version3. A different version is similar to the Shafii and Maliki view, as discussed below. Thus, when gold is exchanged for gold, or silver is exchanged for silver, only spot transactions without any gain are permissible. It is also possible that in a given exchange, one of the two elements of efficient cause illa is present and the other is absent.


For example, if the exchanged articles are all weighable or measurable but belong to different genus jins or, if the exchanged articles belong to same genus jins but neither is weighable nor measurable, then exchange with gain at a rate different from unity is permissible, but the exchange must be on a spot basis.


Thus, when gold is exchanged for silver, the rate can be different from unity but no deferred settlement is permissible. If none of the two elements of efficient cause illa of riba are present in a given exchange, then none of the injunctions for riba prohibition apply.


Exchange can take place with or without gain and both on a spot or deferred basis. Considering the case of exchange involving paper currencies belonging to different countries, riba prohibition would require a search for efficient cause illa. Currencies belonging to different countries are clearly distinct entities; these are legal tender within specific geographical boundaries with different intrinsic worth or purchasing power.


Hence, a large majority of scholars perhaps rightly assert that there is no unity of genus jins. Additionally, these are neither weighable nor measurable. This leads to a direct conclusion that none of the two elements of efficient cause illa of riba exist in such exchange.

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